Bra att tänka på vid expressleverans?
Tänk på att alltid uppge datum när leverans senast måste ske vid beställning till Parnass. Kontrollera alltid att detta datum finns angivet på orderbekräftelsen som du får från Parnass.
Leveranstiden förutsätter alltid godkänt korrektur utan dröjsmål. Tänk på att du måste finnas på plats för att godkänna korrekturet som skickas till dig via e-mail. Ändringar av korrekturet kan leda till att leveranstiden blir längre och att leveransen försenas.
Leveranstid räknas alltid i arbetsdagar. Lördag, söndag och röda dagar räknas ej som del av leveranstiden.
Leveranstiden för expressorder är beräknad och gäller endast för områden som dagligen har utkörning av speditörer som expempelvis Schenker, DHL och Posten. Leveranstiden är beräknad för att transporten tar en arbetsdag från Stockholm till mottagaren, utöver produktionstiden. Om er leveransadress inte nås av leveranser från Stockholm på en arbetsdag med Schenker, DHL eller Posten så kommer leveranstiden att bli längre. Kontakta Schenker, DHL respektive Posten för transporttid till er adress för paket från Stockholm.
Det krävs att leveransadressen är bemannad under kontorstid (08:00-17:00) för att leverans ska kunna ske som utlovat. Ingen avisering sker innan leverans.
Parnass ansvarar inte för förseningar av leveranser som beror på händelser utanför vår kontroll. Exempelvis förseningar hos transportören.
Våra säljare
Internet i all ära men ibland kan det vara bra att prata med någon verklig person. Vi hjälper dig att hitta rätt produkt efter era önskemal. Vi har över 60 års erfarenhet av produkter med tryck.
Alexandra Kardälv
Säljare